8 Şubat 2011 Salı

İfadeler ve anlamları

Sevgili dostum Ayşe, yazdığı bir e-postada oğlunun "ufak bir operasyon" geçirdiğini yazmış, "yani ameliyat" diye eklemiş, devamında da "cerrahi müdahale" demiş... Her iki söylemin de "ameliyat"a göre daha rahatlatıcı olduğunu belirtmiş. Pozitif olmak istediği için bir ifade daha var, onu atlamış: "bıçak altına yatmak".

İfadelerin bizi zaman zaman anlamdan daha fazla etkilediği bir gerçek. Anlamazdan geldiğimiz için mi acaba? Belki de eski kelimelerde daha fazla tortu olduğu içindir.

Biz küçükken operasyon yoktu, herkes ameliyat olurdu. Ameliyatlarda da sorunlar. Nice Türk filminde başarısız ameliyatlar vardır örneğin, tıbbın çaresiz kaldığı nice hastalıklar. Bu tortulara ne kendimizi ne de yakınlarımızı teslim edemeyeceğimize göre yeni kelimeler icat edilmelidir.

Ancak bilincimizi kandırabiliriz de yeni icat kelimelerle, bilinç altımızdaki kayıtları da kandırabilir miyiz acaba?

Ben bu riski almamaya karar verdim, derhal döküyorum içimdeki ameliyat ile ilgili kayıtları ortaya:
- Modern değil (Cerrahi operasyon çok daha modern, gösteriş)
- Riskli (sakat kalma, yük olma, muhtaç olma korkuları)
- Acılı (acı çekme korkusu)
- Ameliyathanede olur (Soğuk ve izole bir ortam, yalnız kalma korkusu)
- Uzun sürer, insanlar endişe ile kapıda bekleşir (yük olma, acizlik, çaresizlik korkuları)
- Komplikasyonları vardır (iyileşememe korkusu)
- Kötü sonuçlarla karşılaşma riski vardır (açtık - kapadık, ölüm korkusu)

Ben tüm bu korkularımı KABUL ediyorum. Hepsi zamanla sevgiye dönüşecek, biliyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...