11 Şubat 2011 Cuma

Kendini VAR etmek

"Biz size hizmet için varız." standart biz hizmet sektörü sloganı... "Hizmet ederek var olmak" ise, pek çok kadının oyun içindeki rollerinden biri, en azından yeni fark ettim ki, benim için öyle.

Bir fincan kahve bana neler öğretiyor, hala öğretmeye devam ediyor... Şöyle ki:

Öyle aman aman ev işine, mutfak, temizlik falan, düşkün biri değilimdir... Yine de, özellikle de keyfi kaçık olduğu zamanlarda, eşime çay ya da kahve getirmeyi önerdiğimi fark ettim. Ben kahve getireceğim, o da memnun olacak, ben de bu sayede VAR olacağım...

Hani başta annem olmak üzere, etrafımdaki pek çok kadından farklı zamanlarda "hizmetçi ruhlu" deyimini duymuşumdur. Tabii, anlama vaktim yeni gelmiş, o kadar ayna içinde bir fincan kahveden anladım, anlamam gerekeni...

Öyle derinime işlemiş ki YOK OLMA korkusu, kendimi çok çeşitli şekillerde VAR etmeye, ya da VAR olduğuma ikna etmeye çalışır olmuşum.
- Hizmet ederek VAR olmak,
- Düzeni koruyarak VAR olmak,
- Başkalarını mutlu ederek VAR olmak,
- İnsanlara hayatı kolaylaştırarak VAR olmak,
- Başarılı, kariyer sahibi olarak VAR olmak,
- Çocuk doğurarak, hasta çocuğa bakarak VAR olmak...

Oysa ben zaten VAR'ım.
Ben her halimle VAR'ım.
Ben benle VAR'ım.
Ben sevgi ile VAR'ım.
BEN VAR'ım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...