12 Kasım 2009 Perşembe

kalıpları değiştirmek

Ne dediğinize dikkat edin... Ağzınızdan çıkanı kulağınız duysun demek istemiyorum, çünkü maalesef kulağımız zaten duyuyor ve kaydediyor. Mesele ağzımızdan çıkmadan farketmek...
Tüm bunları pot kırmaktan kaçının anlamında söylemiyorum... Kendi kalıplarınıza dikkat edin diyorum.

Farkettim ki, ben isteklerimi bile "...mem lazım" kalıbı ile anlatıyorum...
  • Buraları eşime göstermem lazım.
  • Oğluma güzel bir şemsiye almam lazım.
  • Annemi aramam lazım.
Mecburiyetlerle dolu bir dünya, isteklere yer yok sanki. Oysa bu cümleler aslında istek belirtmek için söyleniyor. Bunun yerine şöyle dense ne kadar güzel olurdu:
  • Buraları eşime de göstermek istiyorum
  • Oğluma güzel bir şemsiye alsam ne güzel olur.
  • Annemi çok özledim.
Yumuşacık. BEN dolu, BİZ dolu, SEVGİ dolu...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...