8 Mart 2011 Salı

Ayrımcılık

Bugün Dünya Emekçi Kadınlar Günü, ama popülist zamanların tabiri ile Dünya Kadın Günü... Bu vesile ile, her yerde "kadınları yüceltici" söylemler baş rolde...

Bense her "özel" günde olduğu gibi sohbetle, ibretle izliyorum yazılanları...

- "Kadın, kendi başına ne gül goncasıdır, ne de diken. Koklamasını bilirsen gül, tutmasını bilmezsen diken olur." Refik Halit KARAY
- Kadın annedir, anne kutsaldır. Kadınlar gününüz kutlu olsun.
- Biz hıyar heriflere rağmen dünyayı benzersiz ve yaşanır kılan tüm KADINLAR, 8 Martta bir kez daha sağ olun.
- Çiçeklerin gününü kutluyoruz :)
- Kadın olmanın ışıltısını yansıtarak etrafını aydınlatan tüm kadınlara...günümüz kutlu yüreğimiz umutlu...

Her şeyden önce, pozitif ayrımcılık da bir ayrımcılıktır. Kadın yüceltilmeye çalışıldıkça aslında arada fark olduğu fikri de bundan beslenecektir.

Kadın kutsalsa erkek de kutsaldır, çünkü herkes bir.

Kadın günü diye, kadını erkeğin üstünde tutmak da ayrımcılıktır.

Biri diğerinden "üstün" ise, diğeri onun altında olmak durumundadır, cinsiyet, din, dil, ırk vb. her türlü ayrımcılık için bu geçerlidir.

Hele ilk alıntı olan Refik Halit Karay'ın sözü, kadını insan olma özelliğini bile elinden alıyor sanki. Kadının varlığı, kişiliği tepkileri yok, sadece erkeğin ona nasıl davrandığı var.

Muhteşem aynalar, hepsine teşekkür ediyorum.

Ben içimdeki ayrımcılığı bitirmeye niyet ediyorum.

Ben kadın ve erkeği bir etme yolunda ilerliyorum.

Ben herkesle BİR'im.

Bir de bunun ötesinde kendi içimde bu pozitif ayrımcılığı bekleyen yönü keşfettim bu sayede.

Ben kadın olduğum için bana yer verilmesini, ağır taşımamam için elimdeki çantaların alınmasını beklemeyi bırakıyorum.
Ben kadın işi - erkek işi ayrımını yapmayı bırakıyorum.
Ben kadın olduğum için kendimi yetersiz ya da daha güçlü gören zihinlerimi değiştiriyorum.

Anlaşılan bu KADIN OLMA meselesi daha derin...
Bu konuda içimle bir sohbet daha yapmam lazım...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...