12 Mart 2011 Cumartesi

Kadın - erkek hakkında

Bir önceki yazıda cinsiyet konusunun daha derinlerde olduğunu fark etmiştim. Fazla da üzerinde düşünecek vaktim olmadı aslında, kaçtığım bir konu sanırım biraz da... İlk etapta kadın - erkek ile ilgili bilinçaltı kayıtlarımı yazayım istedim. Bunlar toplum içinde sık sık duyduğumuz ya da büyürken kulağımıza yapışan kayıtlar olabileceği gibi, kendi inançlarımız da olabilir...

Her neyse, işte ne geliyorsa yazıyorum:

  • Yuvayı dişi kuş yapar
  • Erkek evin direğidir.
  • Yemeğin salçalısı, kadının...
  • Tamirat erkek işidir.
  • Ev temizliği, yemek  vb. kadın işidir.
  • Şoförlük erkek işidir, kadın şoför nadir bulunur.
  • Kadınlar iyi araba kullanamazlar.
  • Evi çekip çeviren kadındır.
  • Kadın iç işlerine, erkek dış işlerine...
  • Yalnız kadın zavallıdır.
  • Kadın dayak yer.
  • Kadın ağır taşıyamaz.
  • Kadınlar daha dirayetlidir.
  • Kadın annedir.
  • kadın, baba ile çocukların arasında ara bulucudur.
  • Kadınlar hassastır.
  • Kadınlar daha duygusaldır.
  • Kadın çiçek gibidir, narindir.
  • Kadınlar daha düşüncelidir.
  • Kadın hakları korunmalıdır.
  • Erkekler kötüdür.
  • Erkeklere güven olmaz (babana bile güvenme)
  • Erkekler kabadır.
  • Erkekler güçlüdür.
  • Erkekler ağlamaz.
  • Erkek adamın oğlu olur.
  • Kadın yalnız başına başının çaresine bakamaz.
  • Karısı ölen erkek tek başına başının çaresine bakamaz.
  • erkekler düşmandır.
  • Kadının baş düşmanı yine kadındır.
  • Erkekler maç, otomobil ve siyasetten başka bir şey konuşmazlar.
  • Diamonds are a girl's best friend (kadının en iyi dostu elmaslardır.)
  • Kadınlarla erkekler arkadaş olamaz.
  • Ateşle barut yan yana durmaz.
  • Erkek yöneticilerle çalışmak daha kolaydır.
Bu maddelere ister inanayım, ister inanmayayım, bunların hepsi benim içimde kayıtlı. Hepsi tek tek ele alınıp sevgiye dönüştürülmek için beni bekliyor. Özünde kadın ve erkeğin tek başına yetersiz olduğu, birbirlerini tamamladıkları noktasına varıyoruz ki, bu zaten ilk adımda dönüştürülmesi gereken husus.

Ben kadın halimle tam ve bütünüm.
Ben kendimi erkekle tamlanır sanmayı bırakıyorum.
Ben kadın halimle yeterliyim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...