16 Nisan 2011 Cumartesi

Hobi

TDK'ya göre hobi, "Görev ve meslek dışında severek yapılan, dinlendirici, oyalayıcı uğraş." olarak tanımlanıyor. Daha geniş tanımı şu şekilde yapılmış başka bir kaynakta: "Bence HOBİ, çalışma zamanları dışında yapılan, kişinin ruhsal, bedensel ve sosyal yaşantısına bilgi, beceri kazandırmak amacı taşıyan uğraşılara denir. Zamanımızda bütün hastalıkların sebebi olarak bilinen STRES ile savaşmanın en kolay yolu herhangi bir HOBİ ile uğraşmaktır."


Sık sık düşünüyorum benim bir hobim var mı diye... Çünkü bütün zamanlarım neredeyse çalışma zamanlarının dışında, hastalıksız ve stressiz... Bu durumda yaptığım her şey hobi olabilir, ama ben öyle hissetmiyorum. Bir dönem hayalimizdeki iş konusunu konuşurken Sevgili Ayşe şöyle bir tanım yapmıştı: "Hobimi yapıp üstüne para kazanmak istiyorum." Gerçekten de zaman içinde değişen iş tanımımla para kazanmak için bunu yapmam gerekiyor. 


"Peki nedir benim keyifle yaptığım şeyler?" diye soruyorum kendime?
- Yapmaya kendimi mecbur hissetmediğim şeyler
- İstediğim zaman, istediğim kadar yapabildiğim şeyler


Örgü örmek mesela... Çok seviyorum örgü örmeyi, ama ne zaman bir hedefle örüyorum, bir süre sonra elimde uzamaya başlıyor örgü, zaman kısıtı girdikçe işin içine, örmek ağırlaşıyor, güçleşiyor. Bu durumda beni motive eden şey, hediye edeceğim kişinin, ne kadar sevineceği oluyor yani sevilmeme korkusu, beğenilmeme korkusu ya da kurtarma zihni giriyor devreye... O anda kendim için bir şey yapmaktan çıkıyorum.


Yemek yapmak mesela... Çok seviyorum yeni bir şeyler pişirmeyi, ama ne zaman her akşam yemek yapma zorunluluğuna giriyorum, eziyet olmaya başlıyor yemek pişirmek. Bu durumda o yemeğin ne kadar beğenileceği motive diyor beni, yani beğenilmeme korkusu, başarısızlık korkusu, takdir edilmeme korkusu mutlu oluyor...


Yazmak mesela... Kendimi ifade etmek, fikirlerimi paylaşmak, ama ne zaman "yazmalıyım, çünkü okurlar düzenli yazı bekliyorlar" diye düşünüyorum, fikir gelmiyor aklıma, tıkanıyorum.


Hala bulamadım beni mutlu edecek aynı zamanda paraya çevirebileceğim bir hobi, çünkü hala "diğerleri" giriyor devreye, hala BEN geri planda kalıyor... Ben kendim için VAR'ım oysa ki... Ben yazdıklarım ya da yaptıklarım değilim. BEN herşeyim...

2 yorum:

  1. Merhaba:-)

    ben yazilarinizdaki netligi seviyorum. her bakisimda "acaba bugün hangi konu var?" diye merak ediyorum. Önceden de deginmistim, yazilariniz beni calistiriyor.
    Yazidaki safligi Icimdeki Yolculuk kitaplarindan biliyorum. Ayni katiksizligi sizin yazilarinizda görüyorum, bir ayricalik var: sizin yazilarinizin sonunu her okuyucu kendi yaziyor. Iste bu yüzden aklimda hep ayni düsünce beliriyor: Burasi bir icsel calisma/tanisma klavuzu. Bir kitap/kitaplar halinde olsalar, insan gözünü kapar ve bir sayfa acar. Gelen konuyu calisir. Tabii bastan baslayip sistematik bir bicimde de calisabilir :-) Calismak istenmiyorsa güzel bir kitap okunur.
    Para kazanma konusuna gelince, ben bu sayfada yazilmis ve resimlenmis en az iki kitap, mini formatta on kitapcik görüyorum. Yani para zaten hazir, gel denilmesini bekliyor.


    Kolay gelsin.
    Sevgiyle kalin,
    Özlem

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim Özlem, okunmak beni çok sevindiriyor. 30 Nisan'da Kıbrıs'ta olacağım. Temel birkaç tıkanıklık var, belki onlar açılacak diye umuyorum. Evet, yazmak güzel bir hobi, bakalım yol bizi nereye götürecek?

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...