2 Nisan 2011 Cumartesi

Bilgi Hakkında

Etrafımda bazı insanlar kendilerinin öğrendiği bir bilgiyi, herkesin bilebileceği bir şey olarak görüp normal sohbetlerinin içinde kullanabiliyorlar. Mesela çok özel bir eğitimde öğrendikleri bir kavramı bir konuyu açıklarken genel bir bilgi gibi kullanabiliyorlar... Yok, havalı bir biçimde değil, safça, sadece kendilerinin bildiğini herkesin bildiğini zannettikleri için...

Bazıları da herkesin bildiği çok genel bilgileri sadece kendileri biliyormuş gibi ortaya koyuyor, bu bilgilerle öğretmencilik oynuyorlar...

Tabii kendimle sohbet ederken fark ettim ki, bu cümlelerde geçen herkes BEN'im... Yani, benim bilmediğim bir konuyu çoğu kimsenin bilemeyeceğini düşünürken benim çok iyi bildiğim bir konu karşıma çıktığında onu bilmediğimin düşünülmesi beni çıldırtabiliyor.

Bundan önce Gösteriş başlıklı yazımda değinmiştim. Bilgi benim için çok önemli. Benim güç kaynağım, gösteriş merkezim, sivri dilim...

Pek çok şeyden vazgeçmek kolay geliyor da, bilmekten vazgeçmekte zorlanıyorum hala...

Bilgi güçtür.
Bilgi değerdir.
Bilgi anahtardır, her kapıyı açar.
Bilgi VAR'lıktır.

Oysa aslında benim kapılarım hep açık. Benim bilmem gerekmiyor. Ben bilmesem de değerliyim. Sürekli güçlü olmam gerekmiyor, çünkü zaten güvendeyim.

Var olduğumu kendime kanıtlamam gerekmiyor, çünkü ben zaten VAR'ım.

Eğer bilmem gereken bir şey olursa AN'da bilirim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...