13 Mart 2009 Cuma

Farkındalık

Madem farkındalık dedik, onunla başlayalım lafa. Nedir farkındalık?

Herşeyden önce üzerinde düşündükçe, çok fazla anlam yüklenmiş, olduğunun çok dışına çıkmış, bahtsız bir kelimedir farkındalık.

Spiritüel alemde de (burada spiritualizmle ilgilenen insanlar anlamında kullanıyorum bu terimi) profesyonel kesimde de sıkça kullanılır farklı anlamlar yüklenerek.

Kimi zaman yolda yürürken balkonlardaki çiçekleri görmek anlamında kullanılır, kimi zaman rekabetçi tuzakları algılamak anlamında. Ama genellikle süslü cümlelerimiz içinde bir renktir. Egomuza hizmet eder güzelce: FARKINDALIK

Satır arası: Ben farkındayım, yani senden bir basamak yukardayım.

Farkındalık konusunda içimin bana verdiği en güzel ders şu oldu:

Bir sabah, güzelce giyindim, süslendim. En güzel bluzumu, en yeni eteğimi giydim. Dimdik kendimden emin adımlarla ilerliyorum caddede. Bir yandan da içimden geçiriyorum: "Bak, ben bu konuları ne güzel anlıyorum, çünkü kendime yatırım yaptım. Farkındalığım çok yükseldi. falan filan... övünç, güç, başarı..."

O sırada bir polis arabası yavaşladı, yanımda durdu, camı açtı.
Ben şaşırdım, bakıyorum, herhalde yol falan mı soracak?
Polis: "Hanımefendi, bilmiyorum farkında mısınız, eteğinizin arkası yukarı sıkışmış"

İşte farkındalık bundan ibaret aslında, kendini bir yere geldim sanırken arkanı kapatmayı unutmama sanatı...

3 yorum:

  1. Off Bahar'cım, offf yaaa... sinirim bozuldu okurken, gerçekten öyle! Biz kendimizi "ne kadar olmuş" hissetsek, eteğimizin arkası biraz bir yerlere sıkışmış olacak galiba:-/

    YanıtlaSil
  2. bence bir yere geldim sanırken arkanı kapatmayı unutmama sanatı değildir farkındalık o mükemmelliğe giriyor farkındalıksa herşeyinle kendinin ve çevrendekilerin varlığını görmektir yoksa her şeyi gerçekleştirmek mükemmellikten başka birşey değildir

    YanıtlaSil
  3. Kastettiğinizi anladım. Ben iyi ifade edememişim. Yani bence farkındalık "olmadığımızı" bilebilmektir demek istemiştim.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...