13 Mart 2009 Cuma

Kendini iyi hissetmek

"Kendini iyi hissetmek" genel olarak arzu ettiğimiz birşeydir. Aslında hayatta yaptığımız ya da yapmadığımız pek çok şeyi "kendimizi iyi hissetmek" için yapmaz (yapar) mıyız?

Aklıma takılan soru şu: Kendimi iyi hissettiğim zamanlarda, bu acaba aradığım "iç huzuru" hali mi? Yoksa meşhur Graffiti gibi "sakin ol yakında geçer" mi?
Belki asıl soru şu: "Neden ben şu anda kendimi iyi hissediyorum?" Aksini sorarız kendimize de bu taraftan sormak pek aklımıza gelmez.
"Bu soru aklına nereden geldi?" derseniz, ben aslında genel olarak mutlu bir insanım. Yine de bakıyorum da ufacık birşey bile dengemi bozmaya yetiyor bazen.
Kendinizi iyi hissettiğinizde sorun kendinize, "NEDEN?".
Eğer bu iyi hissetme hali bir olay ile ilgili ise, o zaman şöyle bir durum var: Bu olay benim hangi korkuma iyi geldi?
- Başarılı olduğum için mi iyi hissediyorum?
=> Başarısızlık korkusu, başarı ile değerli oluyorsam => değersizlik korkusu
- Birini mutlu ettiğimi düşündüğüm için mi?
=> Artık beni sevecek => Sevilmeme korkusu
- Lafı gediğine koyduğum için mi?
=> Güçsüzlük korkusu
Kendini iyi hissetmek kötü birşey değil tabii, benim yapmak istediğim sadece farkındalığa bir ışık yakmak.
Sevgiyle,

2 yorum:

  1. evet ya kesinlikle sormayı unuttuğumuz asıl bu... hep mutsuzken kötü giderken sarılıyoruz öğretilere.... mutluyken herşeyi unutuyoruz... oysa belki huzurlu bir ruh hali ile çalışmak ve yol almak daha bile kolaydır..... çok güzel bir bakış açısı

    YanıtlaSil
  2. Aslında kolay ve zor yok, biraz alışkanlıklar biraz da şartlanmalar var sanırım. Ben mesela orta karar bir streste daha iyi çalıştığımı sanıyorum. Ama evren nereden bulsun bana her dem "orta karar" stresi? Kendimi şaşırtmalıyım aslında daha çok :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...